Dag 01 – Om mig

Hur man definierar sig är vanligtvis kontextberoende. För vem gör man en presentation? Av vilket syfte? Med vilken verken i åtanke?

Jag tar lite ord som jag själv tycker fångar in mig och förklarar:

Envis- En egenskap som jag ärvt av mina föräldrar, mamma L och pappa B. Den har både varit min förstörelse och min räddning vid olika tillfällen i livet. Det gjorde att jag inte lämnade min första studieomgång då jag borde gjort det, men det gjorde också att jag tog min examen i kriminologi i omgång nummer två. Hade jag inte varit så envis hade jag undvikt många trassliga kärleksrelationen, men det gjorde också att jag när jag träffade J (min man) inte lät mig hindras av hans nyligen avslutade äktenskap eller det fysiska avståndet mellan oss. Snart 7,5 år senare är jag evigt tacksam för den användningen av min egenskap.

Social- När jag flyttade hemifrån var jag enormt blyg, trodde inte folk var så intresserade av vad jag möjligtvis skulle kunna klämma ur mig. Sen hände något. Jag blommade ut, växte upp, kom ur mitt skal… Folk frågade vad jag tyckte och jag öppnade mun. Och har inte slutat med det :). Utan vänner och umgänge går man under anser jag. Vilket jag nästan gjorde innan jag hade mitt uppvaknande. Utan mina Ex2, C, J, S, N och mina fina systrar hade jag inte levt idag, så är det bara. ❤ på er.

Det är de två största egenskaperna som definierar mig. Jag är dotter till L (mamma) och B (pappa), syster till C (storasyster) och A (lilla/tvillingsyster) och fru till J. Jag har en examen i kriminologi, jobbar som butikschef i en stor optikkedja, gillar musik och udda sporter, nybliven Göteborgsbo, i botten Skåning och just nu förkyld.

Imorgon: Min första kärlek

 

2 Comments

Filed under Uncategorized

2 responses to “Dag 01 – Om mig

  1. Mia

    Hej E! Bloggande är kul. Och energikrävande. Jag har också gjort ett par försök. Och slutat. (Just nu fnular M och jag på en gemensam satsning kring ett särskilt tema…. Får se om vi kommer till skott…!)
    Men det är fantastiskt att följa olika bloggar. Det gör jag en hel del. Och nu ser jag fram emot att följa din blogg. Och din lista. Hoppas ni har det bra. Skönt att höra att du fått jobb. Och jag hoppas att J mår bättre. Stora kramar till er båda. från Mia

  2. Mia

    Tyvärr kan man ju aldrig få lika fin vinge med en kajal, så jag tycker absolut du ska testa =) Och det bästa är att man kan ju öva på handen för att få till det =)

Leave a Reply

